عکس ها ، خبر ها و حاشیه های جدید نیوشا ضیغمی
ادامه عکس ها از نشست سینمای کمدی با حضور :نیوشا ضیغمی. ( عکس ها پس از seve بزرگ میشوند )
...............................
اسامی فیلمها و سریالهای شرکتکننده در جشن «دنیای تصویر»
برگزیدگان دوازدهمین جشن سینمایی تلویزیونی «دنیای تصویر» از میان 116 فیلم که در اکران 88 و 89 روی پرده رفتند و20 سریال تلویزیونی انتخاب میشوند. اسامی این فیلمها عبارتند از: اخراجیها2، دوخواهر، زندگی شیرین، دربارهی الی، خروس جنگی، نیش زنبور، پسر تهرونی، سوپراستار، کتاب قانون، بیپولی، محاکمه در خیابان، کیش و مات، دختر میلیونر، دلخون، آقای هفترنگ، حلقههای ازدواج، پستچی سه بار در نمیزند، به رنگ ارغوان، هر شب تنهایی، وقتی همه خوابیم، بیست، امشب شب مهتابه، چشمک، پاتو زمین نذار، تردید، حریم، عیار 14، خاک آشنا، شبانه، خواب لیلا، کلبه، تردست، تاکسی نارنجی، سنتوری، هر چی تو بخوای، صداها، شب روباه، یک وجب از آسمان، آخرین ملکه زمین، تنها دو بار زندگی میکنیم، شوریده، آتشکار، ماهوش، خانه روشن، پنجمین سوار سرنوشت، منفی 18، ماجراهای اینترنتی، پنالتی، شاعر زبالهها، استشهادی برای خدا، محافظ، در میان ابرها، حیران، به کبودی یاس، چهره به چهره، سرزمین گمشده، سینهسرخ، شب حورا، آن سوی رودخانه، ملک سلیمان، افراطیها، دختر آدم پسر حوا، پوپک و مشماشاءا...، سنپطرزبورگ، تسویه حساب،شیر و عسل، بعدازظهر سگی سگی، سلام بر عشق، چهل سالگی، دموکراسی تو روز روشن، هفت دقیقه تا پائیز، بیداری رویاها، طلا و مس، لج و لجبازی، دردسر بزرگ، یک اشتباه کوچولو، طهران تهران، از ما بهترون، هیچ، یک جیب پر پول، ازدواج در وقت اضافه، فاصله، آل، کارناوال مرگ، هر چی خدا بخواد، شکلات داغ، کیفر، لطفا مزاحم نشوید، آناهیتا، دختران، آدمکش، ناسپاس، نخودی، خاطره، چراغ قرمز، خوابهای دنبالهدار، عصر جمعه، صبح روز هفتم، طبقه سوم، داماد خجالتی، دیگری، خروس بیمحل، باد در علفزار میپیچد، عصر روز دهم، موج سوم، خاله سوسکه، زخم شانه حوا، کودک و فرشته، فرود در غربت، طاوسهای بیپر، راز دشت تاران، برخورد خیلی نزدیک، پرسه در مه، حوالی اتوبان، کلانتری غیرانتفاعی. همچنین اسامی سریال ها نیز عبارتند از:یوسف پیامبر (فرجا... سلحشور)، نردبام آسمان (محمدحسین لطیفی)، در چشم باد (مسعود جعفری جوزانی)، در مسیر زایندهرود (حسن فتحی)، دلنوازان (سعید سهیلیزاده)، جراحت (محمدمهدی عسگرپور)، قلب یخی (محمدحسین لطیفی)، زیر هشت (سیروس مقدم)، چاردیواری (سعید آقاخانی)، گاوصندوق (مازیار میری)، به کجا چنین شتابان (ابوالقاسم طالبی)، مرد دو هزار چهره (مهران مدیری)، آشپزباشی (محمدرضا هنرمند)، فاصلهها (حسین سهیلیزاده)، نون و ریحون (فرزاد موتمن)، شمسالعماره (سامان مقدم)، زن بابا (سعید آقاخانی)، پرانتز باز (کیومرث پوراحمد)، تبریز مهآلود (محمدرضا ورزی)، قهوهی تلخ (مهران مدیری). برگزیدگان دوازدهمین جشن سینمایی تلویزیونی «دنیای تصویر» چهار مردادماه در مرکز همایشهای برج میلاد معرفی میشوند.
................................
مصاحبه نیوشاضیغمی در سیما با زنی که نامشروع حامله شده
شب شنبه بالا خره قسمتی که نیوشا ضیغمی در برنامه "چهل دقیقه بدون قضاوت" به عنوان میزبان حضور داشت پخش شد.
شبکه سوم سیما در اقدامی قابل تقدیر و برای نخستین بار در برنامه ای مستند گونه به نام "چهل دقیقه بدون قضاوت" به بررسی مسئله ارتباط جنسی و حاملگی نامشروع پرداخت. این در حالی است که تاکنون صداوسیما سعی می کرد با خودداری از پرداختن به این مسائل، آنها را نادیده بگیرد اما با این بار با نگاهی متفاوت ضمن بررسی و موشکافی معضلات اجتماعی سعی شده به افزایش آگاهی عمومی جامعه و به ویژه جوانان کمک شود.
در این برنامه نیوشا ضیغمی بازیگر سینما به مصاحبه با خانمی می پرداخت که مدعی بود دست به رابطه نامشروع زده و از این طریق حامله هم شده بود ولی در نهایت دست به سقط جنین زده است.
این برنامه در ساعات پایانی شنبه شب پخش شد و بارها زیرنویس شد که مشاهده این برنامه برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی شود.
پخش برنامه "40 دقیقه بدون قضاوت" از شبکه سوم سیما که شنبه شب به موضوع زنا و سقط جنین اختصاص داشت، از سوی تعدادی از رسانهها با استقبال مواجه شد و این رسانهها از آن بهعنوان اقدامی جسورانه در پرداخت به معضلات اجتماعی یاد کردند. البته تعدادی از رسانه هانیز از این برنامه انتقاد هایی کردند ...
انتقاد رجانیوز از برنامه "40 دقیقه بدون قضاوت" را در ادمه مطلب بخوانید...
انتقاد رجانیوز از برنامه "40 دقیقه بدون قضاوت"
پخش برنامه "40 دقیقه بدون قضاوت" از شبکه سوم سیما که شنبه شب به موضوع زنا و سقط جنین اختصاص داشت، از سوی تعدادی از رسانهها با استقبال مواجه شد و این رسانهها از آن بهعنوان اقدامی جسورانه در پرداخت به معضلات اجتماعی یاد کردند.
به گزارش رجانیوز، با این حال ورود به موضوع اعمال منافی عفت و پرداخت اینگونه به موضوع کاملاً خلاف تصریحات شرع مقدس است. در این زمینه حجتالاسلام جلیل محبی (دانشجوی دکترای جزا و جرم شناسی) در یادداشتی با عنوان "لزوم محاکمه ضرغامی و دارابی" با استناد به قانون مجازات اسلامی توضیح داد که چرا این اقدام جرم است و مدعی العموم باید در این زمینه اعلام جرم کند.
وی در یادداشت بعدی خود نیز توضیح داده است که این شبهه که چرا صداوسیما حق ندارد در این مورد خاص یعنی اعمال منافی عفت عمومی به این شکل یعنی دعوت از یک فرد که مرتکب این عمل شده، به آسیب شناسی موضوع بپردازد. متن این دو یادداشت که با رویکرد فقهی و حقوقی نگاشته شده، در ادامه آمده است:
لزوم محاکمه ضرغامی و دارابی
در شب های گذشته در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامه ای که توسط یکی از بازیگران خانم سینما به اجرا درآمده بود، زنی به ارتکاب جرائم زنا و سقط جنین به طور مکرر اقرار کرد. در باب مسائل فرهنگی این موضوع و حاشیه های آن مباحث بسیاری مطرح است که در جای آن باید به آن پرداخته شود. لکن در این نوشتار به مبانی قانونی لزوم مجازات سازندگان این برنامه و شخص رییس سازمان صداو سیما، آقای مهندس ضرغامی، و معاونت سیما، آقای دارابی، و مسوولیت دادستان تهران در احضار و تشکیل پرونده و صدور کیفرخواست اشاره میشود.
مقدمه: ضرورت تدوین و تصویب جرایم خاص صدا و سیما بر بسیاری از صاحبنظران آشکار گردیده است و مجلس شورای اسلامی نیز به تبع از فرمایش صریح و مکرر مقام معظم رهبری [1]در اصلاح و تکمیل قوانین ناقص فعلی در این خصوص گامهایی را برداشتهاند.
1. حرکتهای شگفتآور و زننده صدا و سیما گاه و بیگاه آنچنان به دین و ایمان و درستی جامعه آسیب میرساند که ضرورت اعمال مجازات عاملان آن به وسیله قوانین کنونی همچون ماده 638 و تبصره ماده 697 قانون مجازات اسلامی که اشاعه فحشا را جرم محسوب نموده است، بلاتردید است. اشاعه فحشا به عنوان یک جرم تعزیری در قانون مجازات اسلامی برگرفته از مفاهیم فقه جزاست و در شرع مقدس دارای مجازات شلاق میباشد و میان مسئولین حکومتی و آحاد مردم فرقی وجود ندارد هرچند ممکن است برای مسولین مذکور مجازات شدیدتری داشته باشد .
2. با عنایت به عمومی بودن جرم اشاعه فحشا، این جرم بینیاز از شکایت خصوصی است و این نوشتار میتواند اعلام جرمی تلقی شود که دادستان عمومی تهران موظف به پیگیری آن است. مستند اشاره شده (ماده 638 و تبصره ماده 697 ) بیانگر ضرورت این اعمال کیفر است و قاضی پرونده نیز در هنگام در نظر گرفتن شرایط و تناسب میزان مجازات باید عنایت داشته باشد که قطعاً پخش برنامههایی همچون برنامه اشاره شده دهها بلکه صدها برابر در اشاعه فحشا موثرتر از طرح یک دعوا و اتهام در یک شعبه دادگاه است.
3. هرگونه تعلیق مجازت یا عفو مرتکبین اشاعه فحشا صرفا بعد از دادرسی و توسط قاضی دادگاه یا مقام رهبری ( به استناد اصل 110 قانون اساسی) انجام میشود و چنانچه دادستان از اجرای قانون سر باز زند مرتکب جرمی شده که خود قبل پیگیری است.
در پایان همه مهندسان بدانند خداوند در قران میفرماید:
إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
چرا نباید گفته شود؟
اشاره: پس از پخش برنامهای در شبکه 3 سیما به نام چهل دقیقه بدون قضاوت، با فرض اینکه مخاطب آگاه به این مسئله است که سیاست جنایی اسلام در جرائم منافی عفت بر ستر و بزهپوشی است و بدون توضیحی در این مورد، مطلبی کوتاه در باب اشاعه فحشا توسط سیما و مسئولیت کیفریگردانندگان برنامه سیما و ریاست صداوسیما نگاشتم. پس از درج آن در وبلاگ برخی خبرگزاریها و سایتها به انعکاس این مطلب پرداختند و بنده نیز با بعضی دوستان رسانهای در این باب به گفتگو پرداختم. حاصل کلام آن شد که ابهام گستردهای در فضای عمومی جامعه و نه فقط میان برخی مهندسان! و کسانی که انتظاری از ایشان بر فهم اینگونه مطالب نیست ـ درخصوص سیاست بزهپوشی در اسلام وجود دارد. از آن رو بر آن شدم به توضیح و تبیین این سیاست در چند خط بپردازم. قبل از شروع یادآور میشوم منابعی چون سیاست جنایی اسلام و جمهوری اسلامی ایران نوشته دکتر سیدمحمد حسینی و رساله دکتری آقای محمدهادی صادقی در باب بزهپوشی منابعی ارزشمند در این حوزه است و علاقهمندان به مطالعه عمیقتر میتوانند به این منابع رجوع نمایند.[1]
برخلاف سیاست جنایی در حقوق عرفی غرب (اروپا و آمریکا) که همه جرائم از یک منظر تقسیمبندی شده و با همه با یکی از دو صورت مجازاتهای شدید ـ قطعی یا مجازاتهای غیرشدید قطعی مقابله میشود، در اسلام در برخی جرائم ـ و بهطور موردی و خاص در جرائم منافی عفت (زنا، لواط، تفخیذ، مساحقه و...) سیاست مجازاتهای شدید همراه با کمترین قطعیت در اجرا حاکم است. بیگمان محازات سنگسار از سنگینترین مجازاتهای اعمال شده تاریخ است. همچنین وجود مجازات اعدام و صد ضربه شلاق در کنار مجازات سنگسار نشان از سنگین و شدید بودن مجازاتهای جرائم منافی است. غربیان و نهادهای حقوق بشری و معرضان و ناآگان داخلی به صرف نگاه به شدت و سنگینی این مجازاتها حکم به «خشونت» مجازاتهای اسلامی کرده است و این به چماقی برای تخطئه سیاست جنایی اسلام تبدیل شده است. در حالیکه اساساً چنین نیست.
بزهپوشی، قبحانگاری و پاک شدن این جرائم از صحنه عمومی جامعه، ارائه و مقرراتی در این راستا وضع نموده است.
نمونه این راهکارها:
1- وضع اقرار چهارگانه: درحالی که جرمی مانند قتل با یک بار اقرار اثبات میگردد برای ثبوت جرائم منافی عفت چهار بار اقرار در چهار مجلس به گونه شبیه به هم در نزد قاضی صادرکننده حکم بهصورتی که قاضی تردیدی در صدق آنها نداشته باشد لازم است.
2- شهادت چهار نفر عادل: برخلاف سایر جرائم که با دو شاهد اثبات میگردد، در جرائم منافی عفت چهار نفر شاهد عادل باید همزمان در دادگاه نزد قاضی صادرکننده حکم شهادت دهند که عین عمل انجام شده (میل سرمه در سرمردان) را به چشم دیدهاند و ضمانت اجرای تخطی از شرایط شهادت مانند انصراف یک نفر از آنها یا عدم شباهت شهادت، هشت ضربه شلاق بر شاهدان است. حضرت امیرالمومنین (ع) در اینباره می فرمایند: من هرگز بر زنا شهادت نمیدهم زیرا ممکن است شاهد بصری از شهادت دادن انصراف دهند و من به شلاق محکوم شوم.
3- پذیرش انکار بعد از اقرار: هرگاه فردی بعد از اقرار چهارگانه به زنا بگوید دروغ گفتم حد از او ساقط است.
4- وجود قاعدهای به نام قاعده درأ که براساس آن هرگونه شبهه در ذهن قاضی موجب اسقاط مجازات میشود.
5- قاعده توبه مجرم که براساس آن توبه بعد از اقرار در همه مراحل و توبه بعد از شهادت با شرایط مسقط حد است.
6- دست آخر و مهمتر از همه و متمسک بنده در نوشتار قبلی جرمانگاری اقرار به جرائم منافی عفت است. گذشته آنکه شرعاً مستحب است قاضی از اقرار مجرم جلوگیری کند، ضمانت اجرای توصیه به عدم اقرار و توبه مخفیانه نزد خداوند اجرای مجازات بر اقرار کمتر از چهار بار است. قاضی میتواند کسی را که کمتر از چهار بار اقرار کرده است را به خاطر اقرار بیمورد موجب ریخته شدن قبح این جرائم و اعتراف به گناه نزد غیرخداست به مجازات محکوم نماید.
همه اینها نشانگر آن است که شرع مقدس در پی آن بوده ارتکاب این جرم به زیر پوست شهر بخزد و مرتکبین احتمالی با عقوبت اخروی مواخذه شوند. واین حاصل نمی شود مگر آنکه همگان از صحبت در این باب حیا کنند و آن را قبیح بدانند.
در پایان:
نیاز به تفحص و تدقیق و جستجوی زیادی نیست. اگر از هر کدام از مراجع تقلید و مطلعین از مبانی شرعی درخصوص اقرار به جرائم منافی عفت نزد قاضی یا افراد معمولی مخفیانه یا در تلویزیون جمهوری اسلامی! سؤال کنی، بدون شک پاسخ حرمت این عمل است و آنکه این کار را کرده تعاون در اثم کرده است و مستحق تعزیر شرعی است. مسئولین صداوسیما میتوانند بپرسند اگر نمیدانند.